nov
11

14 hónapos kora után egy héttel

Elkezdett kétszavas mondatokat mondani. Ezek felváltva angol vagy magyar vagy hangutánzó szó és angol szó együtt.

"Hi Baby!" - gyerekeknek köszön

"Hi Daddy" - apának reggel (hi mommy nincs. engem nem hiv sehogy)

"Cipő nyamnyam!" - amikor a cipőjét rágta hátul a kocsiban ülve. Ez volt a legviccesebb eddig.

Tudja nagyon sok testrész nevét - rámutat, ha mondom. Megért felszólításokat anélkül, hogy ráutaló gesztust tennék, hogy mit csináljon: csússzanak az állatok a fürdőkád széléről be a vízbe, tegye a polcra a könyvet vagy fazekat, vegye el az almát, adja oda valakinek. 

A legtöbbet a "cipő" szót mondogatja. szereti a cipőket. 

Amikor Miró képeket nézegettünk - először látta őket, interpretálta, mit lát (anélkül hogy én bármit mondtam vagy mutattam volna): cica, nyau, baba, kakas, sssz kígyó. az egyik képen sok kusza vonal és piros, kék foltok: mondta, hogy "au!" (ezt akkor használja, ha beüti magát vagy fájdalmat okoz - például belém harap.) 

Az "au"-ból van jövő idő is: rámutatott a karomra és kijelentette: "AU!" Mondtam neki, hogy nem fáj, mire rámutatott, "AU" és beleharapott. Úgyhogy előre szólt, hogy fájni fog. 

Értelmetlen szavakat is mond: amikor hideg valami (a boltban sajtot szorít magához a hűtőből vagy tejesflakonhoz ér), akkor konzekvensen egy általa kitalált kétszótagú szót mond. 

Ha azt mondom neki: ismételje meg, mert nem értettem, megismétli ugyanazt a szót.

Az egyik mesekönyvet (The Very Hungry Caterpillar) laponként hangsúlyaiban eljátsza: 

első két oldal: magas hangon halandzsáz (=ilyenen szoktam mondani és mutatni, hogy kicsi hernyó, kicsi tojás)

következő oldalak: végiglapozza gyorsan, mit evett, halandzsáz (gyorsan szoktam mondani én is)

nagy hernyó: mély hangon 

és a végén megfogja két kézzel a könyvet és lengeti, hogy elrepült a lepke (ahogy szoktam mutatni).

Most nőnek a fogai és egy csomó hangot nem tud kiejteni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://szavunkatadjuk.blog.hu/api/trackback/id/tr954901385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása